Σημαντικές (;) αλλαγές έχουν λάβει χώρα στον τομέα πιστοποιήσεων γλωσσομάθειας στην Ελλάδα, με την ψήφιση του νόμου 5079/2023 με τα πιστοποιητικά που δεν εξετάζουν και τις 4 δεξιότητες, προφορικά, ακουστικά, γραπτή κατανόηση και γραπτή έκφραση να καταργούνται από τον ΑΣΕΠ από τον Ιούνιο του 2024.
Μια εξέλιξη που ελπίζουμε να είναι απλά η αρχή για τους φορείς εξετάσεων να βελτιώσουν και να ενισχύσουν τους τρόπους εξέτασης και να ανεβάσουν το επίπεδο που είναι δυστυχώς αυτό που φθίνει τα τελευταία χρόνια με την ραγδαία αύξηση πιστοποιήσεων αναγνωρισμένων από το ΑΣΕΠ, που δεν ανταποκρίνονται στο αντίστοιχο αναγνωρισμένο επίπεδο πανευρωπαϊκά, ιδιαίτερα για τα επίπεδα Β1- C2.

Δεν είναι λίγα τα πιστοποιητικά τα οποία εξακολουθούν να αποκτούνται με “προετοιμασία απο τον καθηγητή” λίγες μέρες πριν τις εξετάσεις, σε συγκεκριμένα θέματα και μόνο, χωρίς ο εξεταζόμενος να αποκτά πραγματικές γνώσεις και δεξιότητες.
Μεγάλες αλλαγές θα πρέπει να γίνουν ώστε να σταματήσουμε να βλέπουμε τους εκπαιδευόμενους σαν νούμερα αλλά σαν άτομα που έχουν στόχο την μόρφωση και την αυτοβελτίωση.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε αναφορικά με την πιστοποίηση ότι αποτελεί το τελευταίο βήμα στην εκμάθηση μιας γλώσσας καθώς η απόκτηση πραγματικών γνώσεων και η μετέπειτα χρήση των δεξιοτήτων αυτών προς όφελος των μαθητών είναι ο πραγματικός στόχος της εκπαίδευσης και όχι η εικονική υπερπιστοποίηση.